10 клас. Українська мова. Особливості відмінювання іменників. Відміни.

Крок 1 Поставте подані іменники у формі Орудного відмінка: снігур, каша, верф, фальш, мозоль, Ігор, путь, біль, мозоля, комар, меч, тінь, совість, глазур, матір, ягня, ім’я, накип, літопис, мігрень.

Крок 2 Поставте подані іменники у формі Родового відмінка: Львів, автобус, параграф, реферат, свідок, живопис, технікум, баскетбол, дуб, Дунай, Дністер, Єгипет, Берлін, Китай, цукор, храм, вокзал, вальс, гопак, овес, хліб, бузок, малинник, коридор, вітер, іней, синус, підмет, конгрес, консенсус.

Крок 3 Провідміняйте іменники: ведмежа, школяр, секретар, вісь, душа.

Крок 4 Опрацюйте матеріал параграфа 52-53

Крок 5 Виконайте впр.5, 7

Крок 6 Подані іменники поставте у потрібному відмінку, розкриваючи дужки. Поясніть особливості вживання відмінкових закінчень.

Віддати належне (майстер, робітниця, батько, лікар, жінка, товариш, учитель, керівник). Прийти в гості до (ювіляр, Надія, перекладач, сестра, слюсар, дочка, директор, пісняр, теща). Спеціальний одяг на (школяр, робітниця, перукар, друкарка, маляр, гончар, водій, санітарка). Іти (коридор, пуща, бульвар, дорога, тротуар, площа, пустир, вулиця). За (вежа, земля, календар, огорожа, завдання, ніша, інвентар, звичай, буквар, вантаж, машина).

Крок 7 Пройдіть тест

Спільний рід мають усі іменники рядка:

А нероба, забіяка, юрист, бідолаха;

Б незграба, суддя,тренер, сирота;

В ледащо, лівша, рева, листоноша;

Г староста, професор, зануда, базіка;

Д ябеда, замазура, вельможа, роззява.

2. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до чоловічого роду:

А підручник, путь, розгляд, фікус;

Б розпродаж, Сибір, біль, дріб;

В грім, трудяга, особа, пенсне;

Г Київ, Львів, Тбілісі, Лондон;

Д професор, собака, староста, плакса.

3. Позначте рядок, у якому всі іменники належать до IV відміни:

А лікарня, ідея, зоря, рівня;

Б яблуня, знання, ґавеня, ім’я;

В білченя, рідня, левеня, каченя;

Г проміння, здоров’я, доля, земля;

Д хлоп’я, кошеня, маля, плем’я.

4. Лише в однині вживаються всі іменники рядка:

А вазон, прикрість, зелень;

Б Крим, молоко, залізо;

В Дністер, козацтво, ім’я;

Г людство, сум, мальва;

Д радість, золото, вітер.

Завдання 5-6 на встановлення відповідності. До кожного рядка, позначеного цифрою, потрібно дібрати відповідник, позначений буквою.

5. Установіть відповідність між словами в рядку і їхніми граматичними характеристиками.

1 Жага, Лука, чебуречна, миля
2 Крим, молоко, залізо
3 Ваза, речовина, кислота
4 Козеня, курча, слоненя
5 Плем’я, полум’я, ім’я
А Лише в однині вживаються всі іменники рядка
Б До першої відміни належать усі іменники рядка
В До четвертої відміни належать усі іменники варіанта
Г Закінчення –ою у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку

6. Установіть відповідність між граматичними характеристиками і словами в рядку.

1 Вальс, Кавказ, завод;
2 Лондон, Збруч, Мороз
3 Танець, стрілець, палець;
4 Хвастун, парашут, хокеїст;
5 Корінь, прохач, явище.
А Літеру е (є) треба писати в орудному відмінку в усіх словах рядка
Б Закінчення –у (-ю) у формі родового відмінка однини мають усі іменники в рядку
В Закінчення –ом у формі орудного відмінка однини мають усі іменники в рядку
Г Закінчення –а (-я) у формі родового відмінка одними мають усі іменники в рядку

Завдання 7-8 є завданнями відкритої форми.

7. Поставте слова в кличному відмінку:

Оксана Миколаївна, пан Президент, колега Ковальчук, сестра Іринка, Юрій Петровичу.

8. Знайдіть і виправте в кожному рядку морфологічні помилки:

А кумедне кенгуру, картопляне пюре, красиве панно;

Б довгий тунель, важкий путь, перспективний інженер;

В багатолюдне Сочі, малий соня, старовинний піаніно;

Г непосидючий хлоп’я, молода леді, лікувальне алое;

Д убога сирота, повноводе Конго, кольорове драже.

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься.

Цей сайт використовує Akismet для зменшення спаму. Дізнайтеся, як обробляються ваші дані коментарів.