“Потрапивши вперше на змагання шпажистів, Славко раптом подумав, що бачить справжнісіньких марсіан,— такими дивними здалися йому спортсмени в білих костюмах і масках”
Про своє ставлення до літератури Ніна Бічуя в одному з інтерв’ю сказала так: “Найголовніше самовираження для мене – через слово…” Дійсно світ її творів, і дитячих зокрема, “насичений таїною саме завдяки вишуканості мови“. Зверніть увагу, діти, на це, коли читатимете повість.
Крок 1 Прчитайте про Ніну Бічую за посиланням https://www.ukrlib.com.ua/bio/printit.php?tid=13481, зробіть короткі записи в зошитах
Крок 2 Продовжуючи знайомство з письменницею, прочитайте інтерв’ю з нею за посиланням https://rozmova.wordpress.com/2019/01/31/nina-bichuya-3/
Крок 3 Поміркуйте, що захоплює в письменниці найбільше (можна в коментарях під публікацією 1-2 речення)
Крок 4 Прочитайте матеріал
«Важко вчити дітей у школі. Але, мабуть, не легше писати про дітей – про їх зростання, формування характеру, складний внутрішній світ. Чи не тому порівняно небагато письменників беруться за цю непросту тему – життя школи і учнів»,– так писав Петро Кириченко. Та ми можемо сказати, що це не стосується нашої авторки. Ніні Бічуї властиве добре знання душі школяра, розуміння її найтонших порухів. Письменниця вміє – без цього гарну книжку створити немислимо – проникнути у будні сучасної школи, збагнути радощі і конфлікти учнівського колективу, успіхи і невдачі дітей. У центрі більшості її творів знаходяться підлітки – учні середніх класів. Вік складний, перехідний. Це тільки на перший погляд у дітей все просто. Насправді, життя у них багате на переживання, емоційно напружене. Діти гостро відчувають сьогоднішній день, бачать його свіжим оком. Особливе місце посідає досі належно не поцінований «шкільний» роман Ніни Бічуї «Шпага Славка Беркути», що вийшов друком у 1968 р. і став чи не першим урбаністичним (в якому розповідається про життя в місті) твором для підлітків в українській літературі.
Крок 5 Чи цікаво вам жити в місті? Чи подобається вам Львів? Погодьтесь, що це одне з найкращих міст України, переглянувши фільм https://www.youtube.com/watch?v=FKGlQzE0zu0 Саме про життя підлітків у Львові, своєму рідному місті, розповідає письменниця.
Крок 6 Перегляньте буктрейлер до книги https://www.youtube.com/watch?v=DG-5lLLIPNw
Крок 7 Прочитайте повість за підручником. Поміркуйте над питаннями після тексту
Крок 8 Прорекламуйте повість «Шпага Славка Беркути».
(Наприклад, “У житті 7-класників – Славка Беркути, Юлька Ващука, Лілі Теслюк, Стефка Вуса та інших – настає момент, коли приходить усвідомлення того, що безтурботне дитинство минуло. Саме про це повість. Читайте її – і вам відкриється таємниця”)
Крок 9 Поміркуйте
- Дорослість – це також перевірка на міцність дружби. Через це випробування пройшли і наші герої.
- Чи були Славко і Юлько справжніми друзями?
- Коли їхні стосунки дали тріщину: тоді, як хлопці відчули симпатію до Лілі, чи раніше?
- Чи можна виправдати Славка, коли той узявся битися з не обізнаним у фехтуванні Юльком?
- Чи можна якось виправдати Юлька, який підставив друга й не зізнався в цьому?
- Які дії Юлька ви назвали б підлістю та зрадою? Чи заслужив Славко таке ставлення до себе?
- Останній розділ повісті має назву «Кінець щасливий, немов у казці». А чи в житті буває, як у казці, й Славко з Юльком стануть друзями?
- Чому не були друзями Стефко і Юлько? Чи міг би Славко подружитися із Стефком? (відповіді учнів).
Крок 10 Напишіть коментар під публікацією, що у творі вас найбільше захопило
Дякую за роботу!